Εκτύπωση

ΣΤΡΕΣ, ένας ανίκητος εχθρός ?

 stress
Το στρες ή άγχος είναι μιά έντονη ψυχολογική πίεση, που χαρακτηρίζεται από ένα αόριστο ή δυσάρεστο συναίσθημα φόβου ή ανησυχίας.

Εκδηλώνεται με μυικούς πόνους, ημικρανίες, ενώ αν είναι μακροχρόνιο, βλάπτει την καρδιά, το στομάχι (έλκος), το έντερο, ενώ η πτώση του ανοσοποιητικού που επιφέρει, προκαλεί διάφορες μορφές καρκίνου και άλλες αυτοανόσες ασθένειες.

Οι πολλαπλές απαιτήσεις της σύγχρονης ζωής, η βαθιά οικονομική ύφεση που βιώνουμε, με τα επακόλουθά της (ανεργία, μείωση εισοδήματος), τα αρνητικά γεγονότα της ζωής (θάνατος, διαζύγιο, απόλυση), αλλά και οι μεταβατικές φάσεις της (γάμος, γέννηση παιδιού), παράγουν στρες.

 

 

ΠΩΣ ΤΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ

1) Αισθανθείτε ευγνωμοσύνη γιά ό,τι έχετε στο παρόν.

 Εκτίμηση της ζωής, της υγείας σας, των σχέσεών σας, τίποτα δεν είναι δεδομένο γιά πάντα.

2) Βάλτε προτεραιότητες.

  Δεν έχουν όλες οι υποχρεώσεις μας την ίδια σπουδαιότητα. Μερικά πράγματα μπορούν να περιμένουν.

3) Μην αναβάλλετε τις δουλειές σας.

  Όταν συσσωρεύονται, αισθάνεσθε ότι κυριολεκτικά σας πνίγουν.

4) Οργανώστε τον χρόνο σας και προγραμματείστε.

 Χρησιμοποιείστε μιά γραπτή λίστα με τις υποχρεώσεις της κάθε ημέρας και της εβδομάδας.

 Θα σας βοηθήσει να έχετε μιά αίσθηση ελέγχου της ζωής σας.

5) Βάλτε στόχους.

 Δεν είναι απαραίτητο να είναι μεγαλεπήβολοι, μπορεί να είναι μικροί και ρεαλιστικοί, και να αφορούν στην ευεξία, στη διατροφή ή στις προσωπικές σας σχέσεις.

6) Αποφύγετε την τελειομανία.

 Απλώς κάντε ό,τι καλύτερο μπορείτε, απολαμβάνοντας περισσότερο τη διαδικασία και λιγότερο το αποτέλεσμα.

7) Bάλτε ποιότητα στη ζωή σας.

 Απολαύστε τη καθημερινότητα σας με μιά βόλτα στην εξοχή, ένα ωραίο γεύμα,καλή μουσική ή ταινία κινηματογράφου, γενικότερα γεμίστε τις αισθήσεις σας !

8)Φροντίστε τις σχέσεις σας.

 Ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης, οι οι σχέσεις μας, οικογενειακές, φιλικές, ερωτικές μπορούν να μας εμπνέυσουν και να μας στηρίξουν.

 Φροντίδα σημαίνει έρχομαι σε επαφή με τον άλλον, του δίνω χώρο, τον ακούω και μπαίνω στη θέση του.

9) Βάλτε όρια.

 Μάθετε να λέτε όχι όταν αισθάνεσθε ότι σας υπερφορτώνουν. Σεβαστείτε τις αντοχές σας.

10) Κυνηγήστε τα όνειρά σας.

 Θα σας γεμίσει με ενθουσιασμό.

11) Απολαύστε το παρόν.

 Το παρόν είναι ο μόνος χρόνος που έχουμε σίγουραστη διάθεσή μας. Το παρελθόν έχει περάσει και το μέλλον δε το γνωρίζουμε.

12) Μάθετε κάτι καινούργιο.

 (γλώσσες, υπολογιστές, σεμινάρια) θα ανεβάσει την αυτοεκτίμησή σας.

13) Υιοθετείστε έναν πιό φυσικό τρόπο ζωής.

 Σωστή διατροφή, άσκηση, καλός ύπνος, αποφυγή καφείνης, τσιγάρου, αλκοόλ.

14) Ακολουθείστε περισσότερο τα θέλω σας και λιγότερο τα πρέπει.

15) Αγαπήστε τον εαυτό σας.

 Αποδεχτείτε τον, αναγνωρίστε και σεβαστείτε τις επιθυμίες και ανάγκες του.

 Πιστέψτε ότι αξίζετε τη χαρά της ζωής.

 Μη ξεχνάτε 

 α) αρνητικά γεγονότα συμβαίνουν πάντα στη ζωή μας. Το θέμα είναι τι στάση κρατάμε απέναντί τους, παθητική ή ενεργητική.

 β) τα αρνητικά γεγονότα έχουν κάτι να μας μάθουν.

 γ) πάντα έχουμε επιλογές.

 

Έφη Παπαρίζου

σύμβουλος ψυχικής υγείας-ψυχοθεραπεύτρια

M.sc. συμβουλευτικής ψυχολογίας

e-mail   Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.